Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsher, Nina
TitelClass Acts: Indian American High School Students Negotiate Professional and Ethnic Identities.
QuelleIn: Urban Education, 37 (2002) 2, S.267-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterAsian Americans; Career Choice; Ethnic Stereotypes; Ethnicity; High School Students; Immigrants; Racial Identification; Secondary Education; Social Class
AbstractExamined how race, class, ethnicity, and identity interacted at the macro and micro levels to reify the model minority stereotype of Asian American students. Interviews with Indian American high school students revealed how messages from school and home shaped professional and ethnic identities, pushing students toward careers promising financial security (e.g., medicine) over those that might interest students but be less financially viable (e.g., teaching). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: